בטיחות במסיבות רחוב
30 בדצמבר 2018
לסעוד על בטוח
31 בדצמבר 2018

נרות וזיקוקים באירועים


מאת: רמי שמש

נרות באירועים מוסיפים מאוד לאווירה. במיוחד באירועים המתקיימים בלילה, אנחנו אוהבים נרות בעיקר באירוע רומנטי, חתונה או סתם בילוי נעים בבית הקפה השכונתי. אנחנו אוהבים להשתמש בנרות בכל אירוע, ביום הולדת של הילד, או סתם כאטרקציה של מופע להטוטנים. האם מותר להדליק נרות במקומות ציבוריים? כיצד נזהרים ומונעים שריפה?

ובכן, מותר להדליק נרות, באולמות אירועים ובתוך מבנים אך ורק אם נוקטים באמצעים הלא מאפשרים את התפשטות האש או מניעתה. דבר זה מבוצע ע"י הכנסת הנרות לשפופרות זכוכית בגובה העולה על 10 ס"מ לפחות מעל גובה הלהבה, דבר זה מונע דליקה גם אם הנר נופל מהפמוט למשל עקב תזוזה של השולחן והבסיס עליו עומד הנר. הפחד הגדול שלנו מנרות זה שהנר יטה על צידו וידליק את המפה של השולחן או את תכולת השולחן, על פי רוב המפות עשויות מחומר סינטטי שאף הוא דליק מאוד והינה יש לנו את המתכון המוצלח לדליקה מפוארת.

לעיתים אנו משתמשים בנרות גושניים עבים במיוחד, במקרים כאלו כמעט ואין סיכוי שהנר יטה על צידו אולם יש סכנה שהפתיל של הנר והלהבה יגרמו לבעירה פנימית של חלב הנר לא בצורה סימטרית ויפער חור בדופן הנר, דבר שיביא לכך שישפך שעווה חמה על השולחן והמפה, דבר העלול להביא לדליקה. במקרה כזה אנו מאפשרים להשתמש בנרות עבים במיוחד (בעלי עובי של 10 ס"מ לפחות ובעלי להבה אחת בלבד) ומאפשרים להציב נר על השולחן שבו הלהבה כבר בערה בעבר ונוצר חור בנר בעומק של 5 ס"מ לפחות. בכל מקרה אין להציב נרות בסמוך לווילונות או קירות דליקים כדוגמת קירות המצופים בטפט או בתמונות העלולות להידלק ממגע עם להבת הנר.

האם ניתן להשתמש בזיקוקים באולם סגור?

זיקוקים, גם זיקוקים של עוגה, היא אש בלתי נשלטת ולכן רצוי לא להדליק זיקוקים במקום סגור, למניעת מצב שבו האש נתפסת בבגד או חלילה בשיער ואז עלול להיגרם אסון, מה גם שגלאי העשן עשויים לפעול, ועל כן רצוי להימנע מהדלקת זיקוקים.

האירוע המצער שקרה בברזיל בחודש שעבר, אינו האירוע היחיד שסופו נגמר באסון עקב שימוש בזיקוקים. אנו מכירים מקרים מצערים נוספים של שימוש בזיקוקים שנגרמו לא טוב. מקרה אחד, של חתן וכלה שהולכים בשביל אל החופה ולאורך השביל זיקוקי להבה בגובה של כ 100 ס"מ (לא כל כך גבוהה לדעת רבים) ושולי שמלתה של הכלה מתלקח ותוך דקות כל השמלה והכלה בתוכה בוערת בלהבות, בד השמלה הינו סינטטי ודליק במיוחד...

אירוע מצער נוסף שקרה בבר שנקרא לונגאיילנד בארה"ב – בר מופעים שנדלק כולו וגרם לכ-100 איש להישרף חיים, כל זאת מזיקוקים שבערו במהלך ההופעה והובילו לשריפת התקרה האקוסטית מעל לבמת המופעים ותוך דקות אחזה את כל המבנה.

והמסקנה התבקשת היא שאין להדליק בכלל זיקוקים במקום סגור.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.