מרוצי אקסטרים – בפעם הראשונה בישראל באופן חוקי

בטיחות באקסטרים
29 בדצמבר 2018
בטיחות ורישוי בתערוכות
29 בדצמבר 2018

מרוצי אקסטרים - בפעם הראשונה בישראל באופן חוקי


בפעם הראשונה בישראל באופן חוקי- מרוצי מוטוקרוס

ווינגייט 2012

ראיון מיוחד עם איתי דור, מארגן האירוע ומבעלי חברת "ביס אירועים"

מאת: לימור שמש

בתאריכים 14.9.12 וה- 15.9.12 התקיים אירוע ספורט מוטורי של אופנועי מוטוקרוס במכון וינגייט. את האירוע ארגנה חברת "ביס אירועים ומופעים" שבראשה עומדים איתי דור וירון ברבי. האירוע התקיים במשך יומיים נחל הצלחה רבה, והביא את אירועי האקסטרים לראש רשימת אירוע האדרנלין של השנה.

מר איתי דור, לאחר מס' שנים לא מועט בארצות הברית והשתתפות בתחרויות מוטוקרוס שם וברחבי העולם, הבין כי חייב הוא להדביק גם את הישראלים "בחיידק". שכן אירועים מסוג זה, לא כ"כ היו מקובלים בארץ. במידה והתקיימו, התקיימו בצורה פיראטית ולעיתים רחוקות. חברת ביס החליטו להרים את הכפפה ולקיים בפעם הראשונה מרוץ חוקי כדת וכדין לפי כל תקנות חוק הספורט המוטורי ולהנהיג תקנות והדרכות בכדי לקיים אירועים אלו בצורה הבטוחה ביותר ללא תקלות, בדיוק כמו בחו"ל.

לפניכם ראיון עם איתי דור, מארגן התחרות, ובעליה של חברת "ביס אירועים". זהירות, לא לבעלי לב חלש...

כיצד נחשפת לענף ספורט זה?

קצת אחרי בר/בת מצווה לכולנו קנו שעון, שרשרת זהב, ספר, אבל אביו של איתי קנה לו אופנוע כבר מגיל 14, ומאז הוא רוכב נלהב. "בשנת 1997 יצאתי לטיול אופנוענים בדרום אמריקה, שם נחשפתי לתחרויות מוטוקרוס ונדבקתי בחיידק". אומר איתי, "ואז גיליתי שבכל העולם יש תחרויות אקסטרים של מוטוקרוס ורק בישראל אין, למעשה ספורט זה חוקי רק ממרץ 2011, ואני מחשיב זאת להישג גדול".

מי רשאי להשתתף בתחרות?

"כל מי שיש לו רישיון נהיגת מרוצים ע"י הרשות לנהיגה ספורטיבית, וכן כל מי שהאופנוע שבידיו מאושר לתחרויות". אופנועי מוטוקרוס טהורים וגם אופנועי אנדורו עם מס' צהוב המותאמים לנסיעה גם בכביש אשר עברו תהליך של רישיון דואלי לאחר בחינות מותאמות.

מי תכנן וארגן את המסלול?

"המסלול תוכנן על ידי, אולם בוחן מוסמך מיוון מטעם ה – FIM, הגיע לבדוק אותם. בתחרות הספציפית שנערכה לפני כחודש, נבנה מסלול שמתאים לכל הרמות. בכדי שגם רוכבי מוטוקרוס פחות מנוסים יוכלו להתנסות ולהשתתף בתחרות".

מהם הקריטריונים למסלול בעל רמה גבוהה יותר?

"טכני ארוך עם אלמנטים של טיימינג ורמפות גדולות וכן מסלול עם דאבלים וטריפלים. אלו קצת מגבירות את הסיכון למי שלא שולט לגמרי בתחרויות אך זה מעלה את רמת הטכניקה ואת הרמת האדרנלין".

אילו קטגוריות של רמות היו בתחרות?

"באירועים המתוכננים על ידינו, יש כמה קטגוריות: קטגורית ילדים מגיל 8-12 (עם רישיון מרוצים), קטגורית נוער לגילאי 12-16, קטגוריה הפתוחה לכל אופנוע עד 450 סמ"ק, קטגוריה זו נקראת קטגוריה לא מקצועית, קטגוריה מקצועית לייט – 125 סמ"ק 2 פעימות, או 250 סמ"ק 4 פעימות, וגם כמובן קטגוריה מקצועית של 250 סמ"ק 2 פעימות, או 450 סמ"ק 4 פעימות".

מיהו מרשל ומה ואיזה הכשרה עבר?

"מרשל זה למעשה העיניים של השופט , אחראי על בטיחות הרוכבים במקרה של נפילה, התרסקות או כל סכנה אחרת. הוא עובר קורס הכשרה של התאחדות הספורט המוטורי ובידיו 5 דגלים בצבעים שונים ומכשיר קשר ".

אילו אופנועים משתתפים בתחרות?

"יש מספר סוגים של אופנועים", מסביר איתי, "ישנם אופנועים שנועדים רק למרוצים, ואינם מורשים לנסיעה על הכביש, או בדרכי עפר, והם מיועדים לתחרויות בלבד. וכמובן אופנועים מורשים לנסיעה על הכביש שמותאמים לתחרויות מסוג זה. אופנוע שנפל, לא רשאי לעלות על הכביש עד לבדיקתו היסודית".

היכן מתאמנים משתתפי התחרות?

"אנחנו דואגים שהמסלולים יהיו מוכנים כשבועיים לפני התחרות בכדי שהמתחרים יוכלו להתאמן".

מה סוג הקהל המגיע לתחרות מעין זו?

"כל חובבי הספורט, חובבי ענף הדו גלגלי, ומשפחות הרוכבים. הקהל היה הטרוגני וכלל מבוגרים וילדים כאחד".

מה השאיפות?

"השאיפה היא לארגן תחרויות בין לאומיות שישתתפו בהם אלופי עולם, וכן לארח את אליפות אירופה".

ולנו נותר לאחל הרבה בהצלחה.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.