כתבת פנאי – ירוק בעיניים

תפוסות קהל
31 בדצמבר 2018
בחירת מקום לפתיחת עסק
31 בדצמבר 2018

כתבת פנאי - ירוק בעיניים


בתקופה האחרונה יש יותר ויותר מודעת לטבע ולסביבה. אחרי כל אסונות הטבע, השריפות, והזיהומים הסביבתיים בערים ומסביבם, אנו חושקים יותר ויותר בסביבה ירוקה, הדברה ירוקה, בגינות, ובשטחים ירוקים. לעיתים חלקות האדמה הפנויות לשטח ירוק מוגבלות, במיוחד בערי המרכז, ובכל זאת אנו רוצים להגדיל את השטחים הירוקים העומדים לרשותנו, ולראות קצת ירוק בעיניים.

פתרון חזותי ירוק יפה וסביבתי הם הקירות הירוקים או באנגלית Green Wall שזכו להצלחה רבה בעולם. אדריכלי העולם מוצאים בהם פתרון סביבתי ירוק ומשתמשים בהם אפילו בתוך המבנים בעיצובים שונים.

מהו Green Wall?

לברור העניין פנינו למיה קאופמן, ולגיא ברנס ממשתלת רמות, מקבוצת Green Wall Israel, שמקימה בארץ את הקירות הללו.

שלום מיה וגיא, ספרו לנו בבקשה אודות המוצר.

GREEN WALL, הינה גינה ורטיקלית טבעית, הצומחת על קיר אנכי ומאפשרת לגדל על מצע אנכי כמעט כל סוג של צמח שגדל בצורה אופקית. קירות שכאלה נראים עתה יותר ויותר במבנים אדריכליים שונים באירופה, אלא שרוב השיטות האירופאיות נתגלו כלא מתאימות לתנאי מדינה ים תיכונית כשלנו. חברת Green Wall Israel בחנה וניסתה במהלך שנתיים פתרונות רבים ולבסוף הגיעה ומצאה שיטה מיוחדת. השיטה החדשנית מודולרית, ממלאת את כל צרכי הצמחים לטווח ארוך ומאפשרת להם לצמוח חיוניים ובריאים.

איך זה עובד?

ראשית מגיע לשטח אגרונום ואדריכל נוף אשר בודקים כיווני אויר, זוויות שמש, ואת תנאי המקום. על פי התכנון שלהם אנו יוצרים מערכת גינה בהתאמה מלאה לאזור המבוקש. המודולים נשתלים במשתלת רמות ומגיעים בוגרים ועמידים להתקנה באתר. כך מקבלים קיר ירוק ומרשים צבעוני חי ופורח.

האם הקיר הירוק דורש טיפול מיוחד?

המודל הייחודי שלנו דורש מעט מאוד תחזוקה יומיומית ועמיד לאורך זמן רב.

GREEN WALL הינו קיר מודולרי הבנוי ממודלים חזקים ועמידים העשויים מפוליפרופילן ותוספת של חומרים המגנים מפני נזקי השמש, המורכבים על קונסטרוקציה קלה להתקנה ותחזוקה שותפת. כאשר רוצים לרענן את הגינה הוורטיקאלית או לשנות את עיצובה, או כאשר מת צמח כלשהו בגינה, ניתן פשוט להחליף את הצמח עצמו או שטח מסוים בקיר ואף את הקיר כולו. ניתן לעשות זאת בכל עת שמצב הרוח מכתיב זאת ואפילו לערב אחד, בו נערכת מסיבה כלשהי שבה רוצים למשל שילבלבו רקפות סגולות בלבד.

איך קובעים אילו צמחים שותלים בקיר הירוק?

ניתן לשתול בגינה כמעט כל צמח שרוצים. באמצעות תוכנה ייחודית, אנו מסוגלים לעקוב ולזהות כל צמח הממוקם במודולים שבגינת הקיר. כך ניתן לייצר גינת קיר ייחודית לפי טעמינו האישי. דבר זה הוא ייחודי ואין דומה לו במקומות אחרים. בנוסף ניתן לכלול צמחים טרופיים לקירות מרהיבים בתוך המבנה או מחוצה לו.

איך מקבלים רעיונות עיצובים לקיר הירוק?

אפשרויות העיצוב הן רבות. בעזרת תוכנת מחשב ניתן ליצור אומנות חיה ונושמת בעזרת צמחים. כמו למשל שילוט פרסומי, עיצוב פיסולי המשלב צמחים, לוגו או ציור קיר.

בצורה כזו ניתן לקבל סביבה ירוקה וטבעית. הקירות הללו תורמים לטיהור אוויר והפחתת זיהום אויר, כך מקבלים שטח ירוק ופורח ללא מגבלות של מרחב, וללא בזבוז שטח יקר.

Green Wall בעולם

אחד האדריכלים המפורסמים בעולם שעיצב מבנה עם Green Walls הוא ג'אן נובל (Jean
Nouvel) אשר תכנן את Museum du quai Branly בפריס. הבניין מאופיין בהרמוניה של בנין וצמחיה וזכה להצלחה ושבחים רבים בכל העולם.

סיפור הצלחה נוסף באירופה הוא של דוד אלון, אדריכל ישראלי. מדובר בבית מלון יוקרתי שבו כתנאי להוספת שטחים במבנה, דרשו הרשויות מהיזם, לתת פתרון לשימור הסביבה. היזמים מיהרו לשבץ בפרויקט את ה Green Wall, ולאחר שהציגו את הפרויקט עטוי בקיר ירקרק ומלבלב, נעתר ראש העיר והרשה להם להוסיף שטחים נוספים בין 2 קומות, לבית המלון החדש.

אין ספק שאם נשלב פתרון קל וישים זה גם בארץ נוכל לזכות בעוד קצת ירוק בעיניים. אלו מאיתנו שחולמים על גינת ירק וגרים בדירה במרכז הארץ יכולים מעתה להשתמש באחד הקירות לשם כך.

שיהיה חג טו בשבט שמח וירוק.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למשתלת רמות מקבוצת Green Wall Israel

http://greenwall.co.il/

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.