כתבת פנאי – קידום אתר הוא מנוע צמיחה לכל בית עסק
30 בדצמבר 2018
נרות וזיקוקים באירועים
30 בדצמבר 2018

בטיחות במסיבות רחוב


קבלו את הטרנד החדש, מסיבות הרחוב, מדובר בחגיגה צבעונית שלמה שבה צעירים בני נוער משפחות וילדים מגיעים לרחוב ראשי כלשהו, ששם מתקיימת חגיגה גדולה, המשלבת תקליטנים, ליצנים, מיצגים דוכני מזון, שחקני רחוב ועוד... המביאים לעיר תל אביב את השמחה ואת הצבעוניות והתחושה של עיר צעירה ותוססת. להלן סקירה קצרה של שתי מסיבות גדולות המתקיימות בימים אלו בעיר ת"א.

שישי בשדרה

מדובר בסדרה של ארבע מסיבות אשר מתקיימות ברחבת בית אריאלה ברחוב שאול המלך בתל אביב. מנהל האירוע הינו מר אופיר אמר מחברת "ד'פלס הפקות", בטיחות – "רשגד חברה להנדסה ובטיחות".

בתאריך ה – 15.4.2011 התקיימה "מסיבה בלבן". זו מסיבה בה בקשו המארגנים חברת "ד'פלוס הפקות", בשיתוף עם מחלקת המופעים של עיריית ת"א לבוא בלבוש לבן. למסיבה הגיעו כ 15,000 איש. המסיבה כוונה לגילאי 30-35 וזה חתך הגילאים של הקהל שהגיע, חלקם אף בליווי ילדיהם הקטנים. במסיבה הושמעה מוזיקה אלקטרונית מסוגים שונים וניתן היה להבחין שהקהל מאוד אהב אותה. הילדים התחברו למוזיקה הקצבית ולתנועת הקהל הרב. המבוגרים יותר, נצפו מחזיקים כוס של בירה ביד ורוקדים. האווירה בקהל הייתה ממש מחשמלת. האירוע "מסיבה בלבן" הינו השני מתוך ארבעה שיתקיימו באתר. בפורים התקיימה מסיבה באתר שאליה הגיעו כ- 30,000 איש. מסיבה זו היתה ססגונית במיוחד, בה הגיעו רוב האנשים מחופשים באווירת החג, והאווירה היתה חגיגית במיוחד. בפורים האירוע היווה תחליף לאירועי פורים בכיכר מלכי ישראל המיתולוגית.

סידורי הבטיחות

חשוב מאוד לציין את הרוח הגבית חיובית של משטרת ישראל ובמיוחד של מפקד מרחב ירקון מר משה אדרי, שבו עשו עבודה נהדרת הן בתחום התחבורה של סגירת צירים והן בתחום האבטחה, ותרמו לא מעט להצלחת האירוע. אירועי שישי בשדרה הינם אירועים בשונה משדרות פלורנטין (שעליו ארכיב בהמשך), אשר מתקיימים בשטח פתוח לחלוטין, לא באזור מבונה צפוף, כאשר ציר שאול המלך הינו הציר שבו ממוקמים כניסות ויציאות של האירוע והן צירי הפינוי באר"ן (אירוע רב נפגעים).

אתגר הבטיחות

רחבת בית אריאלה ומוזיאון ת"א הינה רחבה אשר בה ממוקמים פסלים רבים, קיימים מפלסים שונים בתוואי הכיכר וצפיפות של קהל הרוקד באזורים מסוג זה מצריכה התייחסות מיוחדת. האירוע הראשון שהתקיים בפורים הוכתר כהצלחה גדולה, כאמור זהו היה האירוע היחיד בת"א שהתקיים באותו היום, והיווה אבן שואבת לכל צעירי העיר והסביבה. כל שכן, היו באירוע תקליטנים של חברת ד'פלוס חברה המובילה בארץ באירועים מסוג זה, והקהל הצביע ברגליו והגיע בהמוניו. לאחר המסיבה התקיימה פגישת הפקת לקחים במשרדו של מפקד המרחב וניתנו הנחיות ברורות לקיום אירועי ההמשך תוך רצון לאבטחת באי האירוע בצורה טובה יותר. לדוגמא, הוחלט כי במידה ותגיע כמות גדולה של קהל כמו בפורים, ייסגר מתחם האירוע עד לרחוב אבן גבירול, וחסימת כל צירי התנועה המובילים לרחוב שאול המלך, בין אבן גבירול ועד רחוב ויצמן. הוספו במות מיוחדות באזורים שונים ברחבת המתחם לשימוש משטרת ישראל לצורך אכיפה אפקטיבית יותר הן באיתור מוקדי בעיה ביטחונית. חשוב לציין כי לאחר סיום האירוע מסיבה בלבן, ציין קצין הרישוי של מרחב ירקון לשבח את האירוע מהיבטיו הבטיחותיים ואת שיתוף הפעולה עם ההפקה.

מסיבה בפלורנטין

המסיבות בפלורנטין התחילו להתקיים באופן ספונטני. זה התחיל לפני מספר שנים כאשר מספר תקליטנים ובעלי פאבים הוציאו לרחוב רמקולים באופן ספונטני לבאי הרחוב. עם השנים התנהגות זה הפכה למנהג קבוע, כ – 3 פעמים בשנה היו מארגנים את המסיבה הספונטנית הזו, ופלורנטין ביום הזה היתה ממש עליה לרגל. לאט לאט המארגנים נוכחו לדעת שהמסיבה הספונטנית הזו מוצלחת ושישנו קהל המעוניין לבוא ולהשתתף במסיבה. הבעיה היתה שהמסיבה לא היתה מאורגנת בצורה חוקית ונכונה. המארגנים קיבלו קנסות ומשטרת ישראל הטרידה אותם בקשיים, כיוון שהמסיבה לא היתה חוקית עם רישיון. למשל כשמשטרת ישראל ממש נתנה קנס לכל מי שיצא עם כוס עם בירה מחוץ לבר. אולם חברת cpR בהנהגת הוד גלבוע ראתה כמה המסיבה הזו רצויה ע"י המשתתפים והחליטה לקיים אותה באופן חוקי ולהוציא רישיון לאירוע הזה, וכך חיי ת"א הסוערים יוכלו להתקיים לרווחת התושבים ומצד שני סידורי הבטיחות והאבטחה יהיו כחוק וגם משטרת ישראל ועיריית ת"א במקום להערים קשיים על המסיבה יהיו שותפים להצלחתה ובטחון המשתתפים באירוע.


נרתמים להצלחה

חשוב לציין לשבח את שבי מזרחי, מנהל מחלקת מופעים בעיריית ת"א שנרתם מיד לעזרת המפיקים ועשה כל שביכולתו להצלחת האירוע סיפק מטעם העירייה את כל המחסומים ואת כל המאבטחים לאבטחת האירוע. משטרת ישראל נרתמה בכל מה שקשור לשוטרים בשכר. באירוע היו מאות שוטרים שעזרו ועמלו באבטחת האירוע ועבדו ללא שכר. האווירה היתה סוג של "שליחות" כולם רצו בהצלחת האירוע הן מבחינת הנאת המשתתפים והן מבחינת ביטחונם, ואכן ההצלחה לא איחרה לבוא, באירוע השתתפו 55,000 איש בשישה מוקדי במות שונים. אלפי צעירים שהאתר היה מוקד הפעילות העיקרי בעיר רקדו עד השעות הקטנות של הלילה והאירוע עבר ללא תקלות.

רישוי ובטיחות

כשפנה אלינו המפיק אוהד גלבוע לגבי המסיבה בפלורנטין הוא ציין בפנינו כי מספר מפיקים בעבר ומספר יועצי בטיחות ניסו לטפל ברישוי מסיבת פלורנטין אך העלו חרס בחקתם. הוא הביע ספקות מרובים לגבי היכולת לטפל בסוג זה של אירוע אולם ציין כי יש נכונות רבה מאוד מצד המשטרה להסדרת המסיבות ברחוב. בפגישה שלו עם מפקד מרחב יפתח מר יורם אוחיון, הביע זה נכונות לעזור אף בלתרום שוטרים בשכר לצורך הצלחת האירוע. לאור דברים אלו ומתוך הידיעה כי משטרת ישראל הינה שותפה אמיתית להצלחת האירוע הוחלט להירתם ולהכין את תוכנית הבטיחות. לצורך הדבר, חברת "רשגד חברה להנדסה ובטיחות בע"מ" העמידה את כוח האדם המקצועי ביותר לטובת האירוע. הכנו מספר תוכניות והתקיימו פגישות מרובות במשטרה ובעירייה עד שהתגבשה התוכנית שבה יתבצע האירוע. הוחלט אילו צירי תנועה יסגרו, לאור ניסיון העבר, ומה כמות הקהל שאנו צופים כי תגיע. הועלו הן ע"י המשטרה הן ע"י העירייה ההפקה ואנחנו תרחישים מרובים לסיטואציות שונות שבהם אנו עלולים להיתקל. לכולם ניתן מענה ראוי ומתאים דוגמה לתרחיש מסוג זה: אם חלילה צריך להכניס רכב חרום לאתר האירוע כיצד עושים זאת עם תנועת קהל כה מרובה. במקרה זה בעקבות כך שהרחובות צפופים וצרים מאוד הוחלט על מספר צירי פינוי שלהם לא יורשה הקהל להיכנס והם ישמשו כציר פינוי אר"ן (אירוע רב נפגעים) ובנוהל מיוחד ישמש כציר שדרכו רחבי החרום יוכלו להיכנס ולפנות את הנפגעים.

עירית ת"א

כאמור, עיריית ת"א תרמה את כל המחסומים ואת כל המאבטחים של האירוע. העמידה מטעמם את מר דני בדלי הקב"ט המנוסה ביותר של עיריית ת"א. כמו כן, מחלקת המופעים העמידה את המפיקים הטובים ביותר והמנוסים ביותר בשבירת כל ההתנגדויות והקשיים שיערמו בדרך, ועל הכל פיקח בעצמו מר שבי מזרחי שהיה נוכח וליווה את האירוע מתחילתו ועד סופו. האירוע הוכתר כהצלחה גדולה הן ע"י המפיקים ע"י המשטרה וע"י עירית ת"א.

ביום העצמאות תתקיים מסיבת רחוב נוספת בפלורנטין, ראו פרסומים.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.